X متاسفانه ظرفیت تور تکمیل شده است.

قلعه­ ای با شکوه در دل جنگل­ های گیلان، روستای پلکانی ماسوله و ...

این تور در تاریخ 7 فروردین ۱۳۹۷ تا 8 فروردین ۱۳۹۷ نیز اجرا می گردد.


این تور برای گروه های خصوصی (خانوادگی، دوستانه و ...) در هر تاریخی که شما بخواهید، اجرا می شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22518435 (021) تماس بگیرید.
خدمات

وسیله نقلیه توریستی در اختیار، ۲ صبحانه (صبحانه اول بوفه و صبحانه دوم در هتل)، ۲ ناهار (رستوران)، ۱ شام (هتل)، ۱ میان­ وعده، اقامتگاه (هتل سه ستاره)، بیمه (تا سقف 280 میلیون تومان دیه كامل و ۵ میلیون تومان هزینه درمانی)، تیم اجرایی و ...

لوازم ضروری

 شناسنامه، كفش مناسب برای پیاده روی ، پانچو (یا پو شاكی كه در مقابل بارش احتمالی باران، آب به داخل آب نفوذ نكند)

قلعه مستحکم رودخان بر فراز جنگل های استان گیلان بنا شده است. این دژ یک دژ نظامی سنگی بوده که بنا به گفته کارشناسان در دوران ساسانیان بنا نهاده شده و در دوره سلجوقیان تجدید بنای صورت گرفته است و بعدتر به عنوان یکی از پایگاه های مبارزاتی اسماعیلیان شناخته می شده است. این قلعه در سال 1354 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

درباره وجه تسمیه این دژ نظرات مختلفی وجود دارد چراکه قلعه نام های مختلفی هم دارد؛ از جمله: "قلعه هزار پله" زیرا در کاوش های باستان شناسی تعداد 935 پله در امتداد دیوارها و برج ها یافت شده است. "دژ حسامی" چرا که توسط حسام الدین دباج اسحقی تجدید بنای آن صورت گرفت. "دژ رودگان" به دلیل این که این قلعه در کنار رودخانه بنا شده است و بالاخره این که این قلعه به زبان اهالی آن منطقه که تالش هستند "قله رخون" نامیده می‌شده و نهایتا به مرور زمان به «قلعه رودخان» تبدیل شده است. البته نام های دیگری مانند "سکسار"، "سگسار" و "سگسال" نیز بر این قلعه نهاده شده است.

در این تور دو روزه از ماسوله کهن و زیبا نیز بازدید می کنیم. منطقه ای که به خاطر معماری خاصش شهرت جهانی دارد.

دریاره وجه تسمیه ماسوله می گویند که ماسوله از دو بخش ماس و اوله تقسیم شده است؛ در فرهنگ های ایرانی ماس به معنای کوه و مانع و اوله نیز به معنای بلند است و در کل ماسوله به معنای کوه بلند است.

این منطقه در عهد صفویه به قزل دره (دره طلا ) معروف شده بود. در مقطعی از زمان نیز بخاطر وجود لوازم لشکری که در آن نگهداری می شد به قزل قلعه معروف شد.

در این تور از زیبایی های منطقه فومن در استان گیلان بازدید خواهیم کرد؛ با گاندو همراه و همسفر باشید.


برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.