اخبار گاندو > محیط زیست > بهره‌برداری از جنگل‌ها تا 10سال آینده متوقف می شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل‌های طبیعی کشور تا 10 سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور اجرا می شود.

 

معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در استان گلستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس و به منظور جایگزین کردن و تامین چوب مورد نیاز، تعرفه واردات چوب و کاغذ صفر شده است.

 

وی همچنین اضافه کرد: با توقف طرح های بهره برداری ازجنگل های طبیعی، طرح های گردشگری در این جنگل ها توسعه می یابد.

 

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به طرح های بازیافت کاغذ نیز گفت: طرح های بازیافتی بهترین سرمایه گذاری برای حفظ جنگل های طبیعی است و نقش موثری در تامین امنیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.

 

ابتکار اضافه کرد: هم اکنون با بازیافت هر تن کاغذ از قطع 15 درخت قطور جلوگیری می شود و همچنین از آثار تخریبی محیط زیست جلوگیری خواهد شد.

 

مراسم افتتاح 15 طرح صنعتی و کشاورزی گلستان روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر جهاد کشاورزی و معاون رییس جمهور در امور مناطق محروم در واحد بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در شمال غرب استان برگزار شد.

 

استان سرسبز گلستان واقع در شمال ایران دارای حدود 452 هزار هکتار جنگل است که از این میزان 75 هزار هکتار آن جنگل های سوزنی برگ دست کاشت و بقیه را جنگل های پهن برگ هیرکانی تشکیل می دهد که از منطقه نوکنده درغرب استان شروع و تا حوزه گلیداغ درشرق استان ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 6 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.