اخبار گاندو > گردشگری جهان > کشف قدیمی‌ترین برگ‌ چای در قبر امپراطور چینی

قدیمی‌ترین برگ‌های گیاه چای در مقبره امپراطوری چینی که علاقه وافری به این نوشیدنی داشته، پیدا شد.

باستان‌شناسان موفق شدند قدیمی‌ترین برگ‌های چای را در مقبره امپراطور «جینگ دی» از سلسله «هان» چین پیدا کنند.

«جینگ دی» از مهم‌ترین حکمرانان تاریخ چین بود که سال 141 پیش از میلاد درگذشت. برگ‌های چای به دلیل علاقه شدید این امپراطور، همراه او دفن شدند. این نشان می‌دهد اعضای خانواده سلطنتی چین در حداقل 2150 سال پیش به چای علاقه شدیدی داشتند، در حدی که آرزو داشتند در دنیای پس از مرگ هم از نوشیدن آن بهره ببرند. چای کشف شده در قبر این امپراطور از نوع اعلای آن است.

با وجود این که یک متن کهن چینی مدعی شده بود چین در آن زمان، برگ چای را به تبت صادر می‌کرد، دانشمندان تاکنون موفق نشده بودند مدرک مستندی برای این موضوع پیدا کنند. به همراه این امپراطور علاوه بر چای، ارزن، برنج و چغندر هم دفن شده است. برگ‌های چای به همراه انواع وسائل دیگر همچون سلاح، مجسمه‌های سفالین و تعداد زیادی حیوانات سرامیکی در جعبه‌ای چوبی در کنار وی قرار گرفته بودند.

به گزارش ایندیپندنت، «جینگ دی» یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سلطنتی در تاریخ چین محسوب می‌شود. او دائما در معرض خیانت بود، اما همیشه به عنوان پادشاهی روشنفکر و آزاداندیش شناخته می‌شد. او استانداردهای زندگی مردم کشورش را بالا برد و بار پرداخت مالیات را برای آن‌ها سبک‌تر کرد. «جینگ دی» دستور داد با مجرمان رفتاری انسانی‌تر صورت بگیرد. این امپراطور همچنین دستور کاهش مجازات‌ها را صادر کرد و در دوران حکومتش قدرت قشر اشراف‌زاده را در جامعه کاهش داد.

 

منبع: ایسنا

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 9 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.