اخبار گاندو > محیط زیست > ۴۶ گونه پرنده آبزی در ایلام شناسایی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در سرشماری زمستانه پرندگان بومی و مهاجر این استان، ۴۶ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در سایت های مختلف شناسایی و سرشماری شده است.

به نقل از روابط عمومی محیط زیست ایلام، مازیار سلیمان نژاد افزود: در جریان سرشماری زمستانه حدود پنج هزار و ۹۹۳ قطعه در ۴۶ گونه پرنده بومی و غیر بومی مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان ایلام سرشماری شده است.

وی تصری کرد: بیشترین پرندگان سرشماری شده در سایت سد کرخه با تعدد دو هزار و ۵۳۷ قطعه و کمترین سرشماری نیز مربوط به سایت سد گاوی با ۴۳ قطعه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه بیشترین گونه پرنده سرشماری شده مربوط به یک هزار و ۷۰۸ قطعه پرنده باکلان و کمترین گونه نیز مربوط به پرنده سلیم کوچک به تعداد یک قطعه بوده است، افزود: ۱۴ سایت پرندگان بومی و مهاجر در استان وجود دارد.

سلیمان نژاد با بیان اینکه در استان ایلام همه ساله و همزمان با سراسر دنیا از ۱۲ تا ۳۰ دی ماه سرشماری پرندگان بومی و مهاجر انجام می شود، گفت: با توجه به جابجایی پرندگان، سرشماری سایت ها بدون وقفه زمانی انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: استان ایلام با گستره ۲۰ هزار کیلومتر مربع در غرب کشور دارای چهار منطقه حفاظت شده به وسعت ۱۴۲ هزار هکتار، دو منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و ۴۷۵ هکتار و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به گستره ۳۶۸ هزار هکتار است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 7 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.