اخبار گاندو > گردشگری ایران > گردشگر به دنبال فضاهای جدید است

گردشگر به دنبال فضاهای جدید است

ناصر وکیل متولد 1343 در شوشتر و کارمند بازنشسته اداره پست است که بعد از بازنشستگی در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند. او در کنار آبشارهای ثبت جهانی شوشتر اقدام به ایجاد فضاهایی برای جذب گردشگران کرده است.

این فعال گردشگری اظهار کرد: سال گذشته به صورت آزمایشی این فضا را راه‌اندازی کردم که استقبال بسیار خوبی از آن شد و امسال تصمیم گرفتم آن را توسعه بدهم.

وی افزود: در این مکان سعی ما بر این بوده تا فضاهای قدیمی را ایجاد کنیم. برای همین از تخت‌هایی سیمانی و چوبی استفاده کردیم.

وکیل تصریح کرد: مکان آماده شده در حال حاضر 170 متر است که نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. در حیاط آن کپری باغبانی که از نی و چوب ساخته شده ایجاد کرده‌ایم تا در هنگام بارندگی یا تابش آفتاب مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

او گفت: همچنین گردشگران می‌توانند در این مکان که مشرف به آبشارها است از فضای آبشارها دیدن کنند. با غذاهایی سنتی مانند کشک بادمجان، نان چربی، سیر باقله و نوشیدنی‌های مختلفی مانند قهوه عربی و غیره از گردشگران پذیرایی می‌شود.

این فعال گردشگری توضیح داد: من علاقه بسیاری به فرهنگ و هویت قدیمی خودمان دارم و تلاش می‌کنم تا این فرهنگ از بین نرود. نسل امروز ما بسیاری از این فرهنگ‌ها را نمی‌داند. برای همین در این مکان بسیاری از وسایل قدیمی و مرتبط با گذشته مانند مشک، قفل‌های قدیمی، صندوق‌های قدیمی و غیره در معرض نمایش قرار داده شده است.

او گفت: سال گذشته وقتی گردشگران برای دیدن از این محل آمدند برای آن‌ها آوازهای قدیمی و موسیقی محلی نواخته شد که مورد استقبال قرار گرفت و بسیار ابزار خوشحالی کردند.

وکیل اظهار کرد: نامه‌نگاری بسیاری با اداره میراث داشتم اما هیچ کس در این زمینه به ما کمک نکرد و همه کارهای آن با هزینه شخصی انجام شد. من این کار را به خاطر علاقه شخصی انجام دادم. اگر از ما حمایت شود قطعا کار ما توسعه بیشتری خواهد داشت و تشویق موجب دلگرمی ما می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از مسؤولان می‌خواهم که با ما همکاری کنند تا برای صنعت گردشگری خوزستان کار بیشتری انجام شود. باید کارهایی کنیم که فرهنگ و سنت ما از بین نرود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی باید کاری کند تا برای گردشگران فضاهای جدید ایجاد کند. گردشگران خارجی وقتی به این جا می‌آیند به دنبال هتل نمی‌گردند بلکه به دنبال جایی هستند که فضایی آرامش بخش داشته باشند؛ فضایی که جدید باشد و تاکنون ندیده‌اند.

وکیل یادآوری کرد: هتل برای گردشگران خیلی عادی شده است حتی اگر بهترین هتل باشد.

 

منبع: ایسنا

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 5 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.