اخبار گاندو > محیط زیست > بررسی نقش دی‌اکسیدکربن در سرسبز شدن زمین

بررسی نقش دی‌اکسیدکربن در سرسبز شدن زمین

بررسی پوشش‌ گیاهی زمین‌ نشان می‌دهد که طی 35 سال گذشته و با افزایش سطح دی‌اکسیدکربن در جو، وسعت زمین‌های سرسبز بیشتر شده است.

یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی از هشت کشور جهان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به ارزیابی شاخص مناطق پوشیده از گیاه در مناطق سرسبز زمین اقدام کرده و به این نتایج دست‌ یافته‌اند.

برگ‌های سبز گیاهان از طریق فرآیند فتوسنتز از انرژی خورشید استفاده می‌کنند تا دی‌اکسیدکربن گرفته شده از هوا را با آب و مواد مغذی موجود در زمین ترکیب کرده و مواد قندی تولید کنند.

مطالعات نشان می‌دهد افزایش انباشت دی‌اکسیدکربن فرآیند فتوسنتز را بالا برده و رشد گیاهی را تقویت می‌کند. هرچند تقویت میزان دی‌اکسیدکربن تنها دلیل افزایش رشد گیاهی نیست بلکه تغییرات پوشش زمین، نیتروژن و تغییرات آب و هوایی در بروز این وضعیت نقش دارد.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، «رانگا میننی» از دپارتمان زمین و محیط زیست دانشگاه بوستون در این رابطه گفت: مهم‌ترین فاکتور در رشد پوشش گیاهی زمین افزایش دی‌اکسیدکربن است که نقش 70 درصدی دارد و رتبه دوم نیز به نیتروژن تعلق می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 4 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.