اخبار گاندو > محیط زیست > برخورد قاطع با عرضه کنندگان حیوانات وحشی در قم

محمودعلی رکنی گفت:‌ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش غیرمجاز برخی جانوران در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، به عرضه غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار، تمساح و غیره اقدام می‌کنند.

 

وی گفت: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم اظهار داشت: گشت و نظارت مستمر توسط محیط زیست از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

 

وی درخواست کرد: شهروندان از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در خطر انقراض هستند و برای سفره هفت سین هیچ توجیهی ندارند اجتناب کنند.

 

رکنی در خصوص ماهی‌های قرمز افزود: هر گونه انتقال ماهی‌های قرمز به رودخانه و منابع آبی ممنوع است زیرا این ماهی‌ها گونه‌های بومی محسوب نمی‌شوند در نتیجه ممکن است پیامدهای مخربی داشته باشد.

 

وی در خصوص گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در مناطق استان قم حضور یابند و به راهنمایی و هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

 

منبع: مهر

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 7 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.