اخبار گاندو > گردشگری ایران > قلعه تاریخی بهستان را دریابید

قلعه تاریخی بهستان را دریابید

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان تاکید کرد: رودخانه قزل‌اوزن در زیر پایههای قلعه بهستان جریان دارد که برای جلوگیری از تخریب آن مسئولان باید به فکر راه حل باشند.

 

اویس کیانی گفت: ماه نشان منطقه ژئوتوریسم زنجان است که به دلیل وجود تپه‌های رنگی، دودکش جن، روستاهای تاریخی مانند مادآباد و جاذبه های زمینشناسی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده به گونهای که گردشگر در این منطقه مدهوش می‌شود.

 

وی افزود: جاذبههای طبیعی ماه نشان در ارتفاعات هنگام طلوع خورشید بسیار زیبا است که برای جذب گردشگر باید فعالیت های مختلفی انجام شود، البته باید تاکید کرد برای رونق گردشگری نیازی به ساخت هتل نیست، بلکه نیازمند زیرساخت های فرهنگی است. مثلاا اطراف قلعه بهستان با وجود آلاچیق ساماندهی نشده است و شاهد لجنزار در آن جا هستیم، در حالی که ساخت یک سرویس بهداشتی خوب میتواند تاثیر زیادی داشته باشد.

 

این فعال عرصه گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس برخی مطالعات، قلعه بهستان از دوره مادها به جا مانده است و این قلعه که محل سکونت افراد بوده مانند آپارتمان به وسیله راه‌پله واحدهای مختلف از یکدیگر جدا می‌شود. بر اساس یک فرضیه طبقات بالای این قلعه به افرادی با رتبه بالاتر اختصاص داشت، ولی متاسفانه با توجه به این که رودخانه‌ قزل‌اوزن از زیر پایه های این قلعه رد می‌شود در خطر نابودی قرار دارد.

 

وی اظهار کرد: از قلعه بهستان در دوره افشاریه به عنوان درب دفاعی استفاده می‌شد، لذا بازدید از این قلعه به گردشگران توصیه می‌شود که البته در این راستا نیازمند حمایت مسئولان مانند فعال بودن خانه گردشگر هستیم.

 

منبع: ایسنا

پایان خبر



آیا این صفحه را می پسندید؟ 8 نفر این مطلب را پسندیده اند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.