آرشیو عکس ها و خاطره ها > عکس ها و خاطرات همنوردان گاندو در تور تنگه رغز

شما می توانید عکس ها و خاطرات خود از این تور را به ایمیل recollection@gandotours.com  ارسال نمایید تا بعد از بررسی با ذکر نام خودتان در این بخش قرار داده شود.

رغز هدی تورنگ نوشته:

سفر به تنگه رغز سفری بود از جنس هیجان و لذت که تا مدت ها در ذهن باقی خواهد ماند. شاید در ابتدای سفر از آمدنم پشیمان شده باشم ولی در پایان واقعا خوشحال بودم که این ریسک را کردم. خوبی برنامه این بود که دو روزه بود و اتراق در تنگه بسیار لذت بخش بود. مخصوصا روز دوم که وقت بیشتری برای تفریح و سرگرمی داشتیم.

گروه حرفه ای، خوب و دلسوز با همسفرانی مهربان و همیار خستگی سفر را کمتر و لذت آن را بیشتر کرده بودند. تنگه رغز

 

تور تنگه نوردی

 

آبشارهای رغز سید رضا معافی مدنی نوشته:

زندگی باید کرد ...

کوله باید گرفت، رفت و از نزدیک دید. زبیایی بی کران طبیعتی که کوه را با آب زلالش در آغوش می گیرد...

باید رفت و دید فضای دوستان و محبت ها و فداکاری شان را و مردمی که خونگرمی شان را با تو به اشتراک می گذارند.

غرض نقشی است کز ما بازماند                 که اینجا را نمی بینم وفایی

زندگی باید کرد ....

با تشکر صخره های رغز

 

تصاویر رغز

 

حوضچه های رغز مهران نصیری نوشته:

مسیر خنک و گرم، منطقه ای بی آب و علف و ناگهان دره ای رویایی، دیواره های بلند... و چشمه خروشان شروع می شود. هیجان و ماجراجویی بیش از حد انتظار، صخره نوردی، پرش در آب، فرود و در این بین فداکاری همسفران برای یکدیگر.

چه دیدنی است همه این ها در کنار هم و نتیجه آن ایجاد ارتباطی آنقدر صمیمی بین همسفران که بیش از دو روز از اولین ملاقات شان نمی گذرد، اما صمیمیتی چندین ساله ایجاد کرده اند و در پایان پرتاب همه ناخوشی ها و کینه ها در حوضچه وداع.

با تشکر فرود در رغز

 

تور رغز

 

آبشار وداع مرجان قاسمی نوشته:

چی فکر می کردم چی شد... اصلا توقع همچین جایی رو نداشتم.

فکر می کردم یک تنگه است با چند تا آبشار و حوضچه معمولی مثل چیزایی که تو عکس دیدم. ولی واقعیت طبیعت عظیمی بودکه فقط و فقط در مستندهای خارجی دیده بودم؛ مستندهایی که همیشه می گفتم خوش به حالشون که همچین جاهایی دارند... نگو خودمون هم یه رغز داریم صد برابر زیباتر و عظیم تر از اونها. بی نهایت عالی بود. سفری هیجان انگیز ... از ابتدا سنگنوردی یا به اصطلاح دست به سنگ و پا به سنگ بود و فرود از آبشارها و پرش داخل حوضچه های فیروزه ای شفاف و خنک. رد شدن از شیار کناره کوه ها و حرکت داخل آب. شنا توی حوضچه ها و هر کدام متفاوت تر از قبلی. خوابیدن کنار رودخانه روی سنگ ها. تاریکی محض. صدای آبشارها بود که آرامش بخش بود. خوشحالم که رفتم و دیدم. باید رفت و دید و لذت برد. آبشار تاریکو

 

تور تنگه رغز

 

تور رغز پرستو هدایت زاده نوشته:

دیدن تصاویر حوضچه های آبی رنگ رویایی عمیق و دیواره های مرتفع زردرنگ در تشعشع خورشید بهشت را برایم تجسم می کرد. از اعماق وجود آرزوی لمس آن فضا از نزدیک و طی مسیر و شناور شدن در آن مسهور کننده را از صمیم قلب کردم. این کمتر از یک ماه از زمانی بود که گاندو برنامه رغز خرداد امسال را اعلام کند. وقتی که تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان تلگرامی را دیده بودم این آرزو در من ایجاد شده بود و حالا با اعلام گاندو عزمم را جزم کرده و هرگونه شک را به کناری نهاده تا حتی اگر نیاز باشد خطر کرده و پا در این راه گذارم.

 

عکس تنگه رغز

 

حالا که این سفر رو به اتمام است احساس متناقضی دارم از خوشحالی حضور در این برنامه و اینکه کاش با آمادگی بدنی بیشتری گام در این راه می نهادم تا به جای حس استرس و نگرانی در حین طی کردن مسیر، امکان به اوج رسیدن لذتی که به قصد آن اقدام به این سفر کردم بیشتر می شد. ولی از این که تجربه ای شگفت انگیز و فوق العاده را پشت سر گذراندم که هر کسی را جرات و قابلیت دسترسی به آن نیست، خوشحالم و از آن برای سفرهای مشابه بعدی استفاده خواهم کرد.

با تشکر فراوان از همه دوستان عزیزی که در این تور شانس آشنایی با آن ها را داشتم و از یاران گاندو به خاطر صبر فراوان و حمایتشان. تور تنگه رغز

 

تور ماجراجویی

 

تور دره نوردی سولماز مصطفی زاده نوشته:

یه سفر خوب و پر هیجان، ولی با دیدن تمامی عکس های توی سایت های مختلف بازم دیدن از نزدیک و مواجه شدن باهاش خیلی فرق می کنه. این جور بگم با ذهنیت و فکر عکس های توی سایت نمیشه فهمید واقعا چی انتظارمون رو می کشه، با یکم کوهنوردی و تشنگی و خستگی شروع میشه ولی ادامه مسیر پر از هیجان پر از فرود و شیرجه که البته من به شدت هیجان داشتم به حدی که ضربان قلب بالا داشتم که تقریبا 90 درصد مسیر رو به کمک و همراهی لیدر تور (عمار) رفتم. بهترین سفر عمرم بود و می دونم دیگه شاید اتفاق نیفته. همه گروه خوب بودند، در نهایت بگم: هیجان، ترس، لذت و ... دره رغز

 

تور ماجراجویانه

 

آب های رغز یاسر اسدی نوشته:

بهشت گمشده ایران، تنگه رغز؛ جایی که فقط در فیلم ها مستندهای کشورهای خارجی دیده بودم.

به دنبال یک تور چند روزه در طبیعت می گشتم که در سایت گاندو تور تنگه رغز رو دیدم. باورم نمی شد چنین جایی در ایران خودمان باشد. بسیار شوق و اشتیاق برای رفتن به رغز داشتم. به محض شروع ثبت نام، ثبت نامم را تکمیل کردم هر روز با دیدن فیلم هایی که در آپارت و یا سایت های مختلف درمورد تنگه رغز می دیدم اشتیاقم بیشتر می شد. روزشمار سفر آغاز شده بود. برای آمادگی جهت فرود از صخره و آبشار به بندیخچال رفتیم و با مربیان فدراسیون  کوهنوردی تمرین انجام دادیم تا آماده شدیم.

خدای من! باورم نمی شد که به تنگه رغز رسیده باشیم. هیچ عکس و فیلمی نمی تونه این زیبایی رو به تصویر بکشه. هیجان مطلق، فرود از آبشارهای بسیار بلند و پریدن به داخل آب های زلال و شفاف. به این میگن زندگی واقعی. به دوستان عزیزم توصیه می کنم حتما دوربین ضد آب با خود داشته باشند که بتوانند خاطرات تکرار نشدنی شان را ثبت کنند.

و در آخر از بچه های خوب و فهیم گاندو تشکر می کنم که بسیار صبورانه کمک کردند و هم تیمی های عزیزم که بسیار عالی و شاداب بودند و نشان دادند کار تیمی لذت وصف ناپذیری دارد. شنا در رغز

 

بندیخچال

 

شنا در تنگه رغز مریم پورعظیم نوشته:

به نام خالق زیبایی ها

دو سالی میشه که منتظر فرصتی بودم تا به این سفر برم. با توجه به کار زیاد و مشغله فراوان اما بالاخره فرصت دست داد و شرایط مهیا شد. شروع هیجان انگیز ماجرا از ثبت نام و دیدن فیلم های سایت بود و هر روز هم بیشتر می شد. تا این که برنامه با آموزش در بندیخچال شروع شد. آموزش فوق العاده ای بود.

 

آموزش صخره نوردی

 

و بعد هم روزشمار نزدیک شدن به سفر. و اما همراه شدن با همسفرانی از جنس گل لطیف و مهربان و همیار. تنگه رغز بی نظیرترین و زیباترین مکانی بود که در تمام طول زندگیم دیدم و هیجان انگیزترین سفری که می شد به هر کس توصیه کرد. اما شرایط جدی مثل آب و هوا و آمادگی جسمانی هم باید در نظر گرفته شود. کفش و لباس مناسب از مهمترین نکات این سفر است. البته هیجان پرش از 12 متر متری درون حوضچه را با هیچ چیز در دنیا نمی توان مقایسه کرد. آنقدر فرودها و شنا در حوضچه ها و خوابیدن روی صخره ها و با صدای آبشار بیدار شدن برای من خاطره انگیز بود که شاید هیچ سفری اینقدر خاطره ساز نباشد. کاملا متفاوت بود با چیزی که در سایت دیده بودم. لمس این مکان توسط هر کسی می تواند گویای این تفاوت باشد. همکاری تمام دوستانی که شاید فقط سه روز با هم آشنا شدیم اما گویا سال هاست که عضوی از یک خانواده ایم ستودنی است.

تصورم من از این سفرم هیجان و لذت و خالی شدن از تمام استرس ها بود؛ گویی آدمی هیچ دغدغه ای جز سنگ نوردی و فرود و پرش در حوضچه ندارد. تور ماجراجویانه

 

ماجراجویی

 

عکس رغز علی معرفت نوشته:

تنگه رغز تنها یک سفر، طبیعت گردی یا حتی دره نوردی به حساب نمی آید. این برنامه شامل چند عنصر اصلی بود، که در واقع باعث رشد و تعالی جسمی و روحی افراد گروه می شد.

اولین عنصر، راه بی برگشت تنگه رغز است. به این معنی که زمانی که وارد تنگه رغز شدیم دیگر راه بازگشتی برای گروه وجود نداشت. تک تک افراد دست به دست هم دادند تا این راه را با تمام سختی هایش به پایان رسانند. دومین ویژگی این برنامه، گروهی بودن آن است. در تنگه انفرادی عمل کردن به معنای مرگ بود. رهبری درست عمار در کنار توانایی های فنی داوود و راهنمایی های بهنام، این برنامه را به هر چه ایمن تر بودن آن نزدیک می کرد. ویژگی سوم این برنامه لذت و شادی خالص آن است.

از ابتدای مسیر بدون هیچ شکی افراد از ترکیب صخره، بافت گیاهی خاص و آب در طول مسیر دره لذت بی نهایتی را تجربه می کنند. در مورد بهترین فرودهایی که در این سفر تجربه کردم می توان به فرود از آبشار تاریکو به ارتفاع 24 متری و فرود از آبشار وداع به ارتفاع 48 متری در انتهای مسیر دره اشاره کرد. در فرود از هر یک از این آبشارها، تک تک افراد به نهایت توانایی های خود رسیدند. من به تنهایی در فرود از آبشار وداع، واقعا توانستم قدرت ذهنی و ذهنی جسم خودم را ارزیابی کنم.

این برنامه را برای کسانی که دنبال adventure به معنای واقعی هستند پیشنهاد می کنم. تصاویری از رغز

 

برای اطلاع از برنامه سفر تور تنگه رغز روی تنگه رغز کلیک کنید. 



آیا این صفحه را می پسندید؟ 45 نفر این مطلب را پسندیده اند

زهرا زرین
سه شنبه 13 مرداد 1394

مدتی ست که درباره این تنگه مطالب مختلفی خواندم و فیلمهایی دیدم و روز به روز بیشتر هوای رفتن به این تنگه به سرم میزند!
خاطرات شما همراهان گاندو بیشتر تشویقم میکند برای تجربه این همه هیجان و لذت و ...
امیدوارم سال آینده عمری باقی باشد و با توانی بیشتر و آماده تر در برنامه های بعدی شما برای تنگه رغز شرکت کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لطفا فقط در مورد همین مطلب، نظر دهید.
نظر خود را به زبان شیرین پارسی بنویسید تا دیگران را برای استفاده از نظر خود دچار زحمت نکنید.

برای مشاهده جزئیات کامل تورها، روی عناوین تورها کلیک کنید.
تورهای این هفته
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای هفته بعد
    توری برای نمایش وجود ندارد.
تورهای سفارشی و اختصاصی
گروه گردشگری گاندو برای دوستانی که خواهان سفرهای خصوصی خانوادگی، دوستانه و ... هستند، تورهای متفاوت و متنوعی را مطابق با میل آن ها برگزار می کند.